Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw

Zasady i tryb przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków w DBFO - Białołęka m.st. Warszawy

Wymagane dokumenty

Skarga lub wniosek powinny zawierać następujące elementy:

  • imię, nazwisko oraz adres skarżącego/wnioskodawcy;
  • w przypadku skargi:
    • opis przedmiotu skargi (zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań, naruszenie praworządności lub interesów skarżącego, przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw lub inne);
    • o co wnosi skarżący;
    • uzasadnienie (opisujemy fakty, wskazujemy na nieprawidłowości, powołujemy się na załączone do skargi dokumenty, które uzasadniają złożenie skargi);
  • w przypadku wniosku:
    • opis przedmiotu wniosku;
    • uzasadnienie (objaśniamy szczegóły sprawy, wskazujemy na wadliwe rozwiązania czy działanie DBFO);
    • przedstawienie konkretnej propozycji zmian;
  • ewentualnie- załączniki.

Miejsce złożenia i odbioru

  1. Skargi lub wnioski pisemne można złożyć:
  • w sekretariacie DBFO – Białołęka: ul. Modlińska 190, 03-119 Warszawa, I piętro, pok. 106;
  • za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sekretariat@dbfo.waw.pl;
  • za pośrednictwem faksu: (22) 51 03 624.
  1. Zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi/wniosku jest doręczane przesyłką pocztową za potwierdzeniem odbioru na wskazany przez skarżącego/wnioskodawcę adres.
  2. Na pisemne żądanie skarżącego/wnioskodawcy zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi/wniosku jest doręczane elektronicznie z użyciem bezpiecznego podpisu elektronicznego na wskazany adres e-mail.

Odpowiedzialna komórka organizacyjna

Skargi i wnioski przyjmuje i koordynuje sposób ich załatwienia samodzielne wieloosobowe stanowisko pracy ds. administracyjno-gospodarczych:

Rejestr skarg i wniosków prowadzi samodzielne wieloosobowe stanowisko pracy ds. administracyjno-gospodarczych.

Termin udzielenia odpowiedzi

Skargi i wnioski są rozpatrywane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.

Tryb odwoławczy

  1. Skargi i wnioski są załatwiane w samodzielnym jednoinstancyjnym postępowaniu uproszczonym.
  2. Skarżący/wnioskodawca niezadowolony ze sposobu rozstrzygnięcia może złożyć ponownie skargę/wniosek.

Uwagi

  1. W przypadku niewskazania przez skarżącego/wnioskodawcę imienia, nazwiska i adresu, skarga/wniosek zostaje pozostawiona(y) bez rozpoznania.
  2. Skargę/wniosek można wnieść ustnie do protokołu w siedzibie DBFO – Białołęka m.st. Warszawy.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego- Dział VIII
  2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków

Metryka

Rejestr zmian

Rozwiń

Rejestr zmian

Data publikacji

Osoba